Vrijdag, 16 oktober 2015. - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Wim Willems - WaarBenJij.nu Vrijdag, 16 oktober 2015. - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Wim Willems - WaarBenJij.nu

Vrijdag, 16 oktober 2015.

Blijf op de hoogte en volg Wim

16 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Ohrigstad

6:00 uur wakker. Vroeg ontbijten en op pad. De Panorama route. Eerst naar Pelgrim’s Rest, het eerste gouddelvers stadje. Auto “bewaakt” geparkeerd en deze werd direct ook gewassen. Koffie gedronken in een oude blauw geverfde coffee shop. De blanke eigenaresse kwam een praatje maken, klein beetje Nederlands. Auto weer gehaald en de jongens wat gegeven. Op naar God’s Window (volgens mij had hij het raam nog dicht). Maar wat een mist onderweg. Bij God’s Window was er dus niets te zien. Het was te mistig.
Dan maar verder en maar zien wat het wordt. Onderweg bij een “view” geluncht in een soort openluchtrestaurant aan de kant van een beekje. Gekookt werd er op een hout gestookt fornuis. Ook een velg van een vrachtwagen wiel, afgedekt met betongaas, werd gebruikt als vuurhaard om ketels op te verwarmen. Als toilet stond er achter een bosje een ouderwetse poepdoos met daarnaast een soort van kaptafeltje met bak om je handen te wassen. Deze “luxe” gelegenheid heette “BosKomBuis”.
Weer veder naar de volgende stop. Bourke’s Luck Potholes. Hier komen de Blyde- en Treurrivier samen en hebben daar op een fantastische manier de rotsen uitgesleten in de vorm van potten. Zoek het maar eens op via google.
En dit verwacht je nooit. Treffen we bij deze Potholes een Beuningse en nog enigszins familie ook nog. Astrid van Pieta en Wout. Hoe is het mogelijk!
Weer verder. Op naar de “Three Rondavels”. Een prachtige “view” op drie als rondavels (ronde Afrikaanse huisjes) uitgesleten rotsen. Natuurlijk hebben we de foto’s nog!
16:30 uur weer terug in de lodge. Papa gebeld. Schrijven releaxen. Dineren, slapen en morgen op naar Kruger Park.

• 17 Oktober 2015 - 18:14

Marja :

Wat leuk dat je ze tegengekomen bent, ik wist dat ze naar Afrika gingen☺. Nog veel plezier,