Woensdag, 21 oktober 2015. - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Wim Willems - WaarBenJij.nu Woensdag, 21 oktober 2015. - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Wim Willems - WaarBenJij.nu

Woensdag, 21 oktober 2015.

Blijf op de hoogte en volg Wim

23 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Vroeg uit de veren, op naar St. Lucia. 07:00 uur ontbijt, 08:00 uur vertrekken. Nog even met de manager de route vanaf het hotel tot aan de MR 3 besproken. Onderweg vooral veel bosbouw en het laatste stuk Swaziland na Big Bend veel suikerriet plantages. De MR 3 is goed berijdbaar. Delen waar je 60, 80 of 100 mag, maar deze snelheidsvakken wisselen zicht steeds af. Je moet dus steeds opnieuw opletten op de maximum snelheid. Maar het heeft zo moeten zijn, snelheidscontrole met laser. En wat denk je, er komt een vriendelijke politieagent de weg oplopen en houdt ons staande. Volgens de laser 13 km te snel. Voordat hij dit aangeeft, begint hij eerst over onze huurauto. Hij vindt hem uitermate mooi. Daarna wordt ik (WW) uitgenodigd om het filmpje te bekijken en te bevestigen dat ik te snel heb gereden. En inderdaad de meetapparatuur geeft 73km/h aan. Het kost me 120 Rand (zeg maar 8 euro). Er wordt netjes een betaalbewijs uitgeschreven. Het groepje van agenten heeft er zin in. Het wordt steeds drukker met snelheidsovertreders, veel toeristen.
We zetten onze reis voort richting de grens. Bij de grens weer het zelfde ritueel. Eerst afmelden in Swaziland, dan weer aanmelden in Zuid-Afrika.
Tegen drie uur arriveren we bij Forest Lodge, St Lucia. St. Lucia is een kleine kustplaats, met een hoofdstraat waaraan de winkels, en restaurantjes liggen. Eigenlijk heel anders als dat we hadden verwacht. Het is een mooie lodge (2014), we krijgen kamer 1. Na even de boel op orde te hebben gemaakt zijn we richting het meer en het strand van de Indische Oceaan gegaan. Even wat gedronken bij de Boat Club en via het natuurgebied naar het strand gewandeld. Het waait flink en de oceaan is erg ruig. Even in de duinen gezeten en gekeken of hier ook de zon in de zee zakt. Nee dus, de Indische Oceaan ligt aan de oostkant!
Terug naar de lodge, douchen en dan een hapje eten. We hebben gekozen voor het Ocean Restaurant. Heerlijk gegeten. Vroeg naar bed, morgen gaan we om 05:00 uur beginnen aan onze safari in het HluHluwe (spreek uit: slu-sluwe) Park.

• 23 Oktober 2015 - 07:26

Ilona:

Haha net zoals in Nederland! Voor €8 rijden we toch liever in Swaziland te hard haha!! Kon je niet afdingen omdat je zo een mooie auto had

• 23 Oktober 2015 - 07:28

Ilona:

De helft van m'n berichtje komt er niet bij!

• 23 Oktober 2015 - 11:03

Marja :

Haha. Je rijdt anders altijd zo rustig.

• 23 Oktober 2015 - 15:42

Renate:

niet zo erg daar een boete voor te hard rijden