Zaterdag, 24 oktober 2015. - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Wim Willems - WaarBenJij.nu Zaterdag, 24 oktober 2015. - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Wim Willems - WaarBenJij.nu

Zaterdag, 24 oktober 2015.

Blijf op de hoogte en volg Wim

25 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Bergville

Vanochtend werden we wakker en de bergen waren omringd door mist. Hopelijk trekt deze nog op voor we gaan wandelen.
Na het ontbijt verzamelen bij de receptie. Met groep van een man/vrouw of zestien onder begeleiding van een gids de bergen in. Redelijk steil omhoog over smalle paadjes. Dat is even zweten in de vroege morgen. Mooi uitzicht over de rotsen en een mooie natuur. Al wandelend kom je met de anderen in gesprek en wissel je ervaringen uit. Zo komen we in contact met een zeer aardige dame van onze leeftijd. Ze heet Caroline. Een weduwe die enkele jaren geleden weer hertrouwd is met een Belg, François , die gescheiden was. Zij is Afrikaans en hij was voor zijn werk in Afrika. Ze wonen nu in Durban. Met hen hebben we na afloop geluncht en zij hebben ons wat tips aan de hand gedaan voor onze bestemming Stellenbosch (in de wijnstreek). We moesten maar eens het wijngoed “Vergelegen” bezoeken.
Het was een pittige wandeling. Uiteindelijk kwamen we onder een rots aan. De Cannibal Cave. Hier werd gerust en onze gids zette op een houtvuurtje water op voor de thee. Daarna werd de wandeling weer voortgezet, terug naar The Cavern. Even voor 13:00 uur kwamen we daar aan, nog net op tijd voor de lunch. Moe maar voldaan. Douchen en relaxen.
Vanavond is de halve finale rugby, Zuid-Afrika tegen Nieuw Zeeland. Bijna iedereen is in de ban van deze wedstrijd, dus wij worden ook van harte uitgenodigd om te komen kijken.
Wij dus naar de wedstrijd. Nij de bar aangekomen hadden Caroline en François voor ons plaatsen vrijgehouden in de tv-kamer, Het werd daar steeds drukker en drukker. Jammer genoeg verloren de Afrikanen nipt de wedstrijd, anders was er misschien nog een feestje ontstaan. François gaf ons nog een briefje met daarop zijn mailadres en telefoonnummer met daarbij nog wat tips voor de omgeving Stellenbosch.
Na afloop van de wedstrijd zijn we met z’n vieren nog naar de bar gegaan en hebben we gezellig staan kletsen. Engels, Vlaams, Nederlands. Tegen negenen kwam er nog een optreden van het Cavern-koor (een deel van het personeel) met traditionele Zulu liederen. Tijd om te gaan rusten, nog even afscheid genomen in de bar en foto’s gemaakt. Een leuke avond met heel aardige mensen.
Morgen gaat de reis verder naar Golden Gate.

• 25 Oktober 2015 - 12:38

Marja :

Kan niet wachten op de foto's. Dikke kus en knuffel van zusje